Thursday, January 14, 2016

Ny världsordning

Jag försöker hålla mig ajour med konspirationsteorier men min bandvidd är inte stor nog. Den här amerikanska sajten är en av de senaste jag hittat - det verkar först som en ilsken republikansk sajt i största allmänhet, men det finns också ett antisemitiskt drag kombinerat med Putin-sympatier. Just det sistnämnda är rätt vanligt inom radikal höger men i USA kompliceras alltid bilden av synen på frihet och konstitutionen.

Tills jag kan "figure out what's going on", för att låna ett citat av Trump, så ber jag gärna om hjälp att identifiera gruppen bakom:

http://www.tomatobubble.com/libtards.html

1 comment:

  1. Jag har aldrig hört talats om "Tomato Bubble" eller e King förut men det verkar ju vara ett enmansprojekt med vissa fixa idéer. Jag tycker också att "antisemitiskt drag" verkar vara en underdrift: att Hitler var en "good guy" och alla judar, speciellt Einstein, var dåliga verkar vara huvudpoängerna.
    Sen kan man ju fundera över att den diametralt motsatte Meir Kahane använde "Michael King" som en av sina pseudonymer (https://en.wikipedia.org/wiki/Meir_Kahane) men det kan ju vara en slump...

    ReplyDelete