Friday, January 27, 2017

Det Goda Samhället, del 2

Min fascination för bloggen Det Goda Samhället grundar sig på två saker - dels att jag tycks vara den enda som tycker att det mesta som skrivs på den bloggen är spritt språngande galet, och dels att så många jag känner gillar att dela saker från det som skrivs där. På sistone verkar det dock som om delandet har gått på sparlåga hos fler och fler, och inriktningen på bloggen tycks ha blivit snävare än tidigare - nu handlar det mest om att Mohammed Omar gillar SD (och Trump, verkar det som), och att Patrik Engellau fortsätter att skriva sina stream of consciousness-inlägg. Det finns dock ett intressant undantag - Lennart Bengtsson.

Bengtsson tar upp många viktiga saker. Svenskar måste känna stolthet. Invandringskatastrofen som drabbar Sverige måste stoppas. Det finns inget klimathot. Den svenska skolan är på väg utför (kanske mot en katastrof?) och, tja, det finns inget klimathot. Det är en ganska fascinerande världsbild som målas upp här - oron för Sveriges utarmning när PK-eliten och invandrarna tar över tycks långt värre än något den globala uppvärmningen skulle kunna orsaka.

Om jag inte misstagit mig på person så är Lennart Bengtsson en meteorolog som försökt publicera klimatskeptiska artiklar men blivit nekad av elaka peers och därmed hamnat i den vetenskapliga kylan, något som han löst genom att bli ilsken konspirationsteoretiker och därmed passa in bra på Det Goda Samhället. Nu har han alltså hittat ett forum att skriva av sig på och jag önskar honom all lycka till!

No comments:

Post a Comment